همه چيز درباره ايران

 
 
كليساي انگليكان سنت آندره مسكو
| نظرات (0)

كشور روسيه پر است از كليساهاي مختلف! درواقع يكي از جاذبه هايي كه به فراواني در تمامي شهرهاي روسيه مي توانيد ببينيد، كليساها هستند. اين كليساها معمولا داراي طراحي بسيار جالب و زيبايي هستند كه چشم هر بيننده اي را به خود خيره مي كنند. در شهر مسكو هم به عنوان شهر اول روسيه كه از اهميت بسيار زيادي برخوردار است، كليساهاي زيبايي كه ديگر تبديل به يك جاذبه با شهرت جهاني شده اند، كم نيستند. يكي از اين كليساها، كليساي انگليكان سنت آندره مسكو است كه آن را به عنوان يكي از ساختمان ها و بناهاي بسيار شاخص مسكو مي شناسندش.

همانطور كه در مقدمه اشاره كرديم، يكي از بيشترين انواع جاذبه هايي كه در شهر مسكو به دفعات با آن برخورد خواهيد كرد؛ كليساهاي معروف و بسيار زيبايي هستند كه گاهي اوقات در دنيا نمونه ي ديگري ندارند!

يكي از همين كليساهاي بسيار زيبا و ارزشمند روسي كه بازديد از آن براي همه بلامانع است، كليساي انگليكان سنت آندره مسكو است كه سالانه افراد بسيار زيادي از آن بازديد مي كنند.

در واقع در دنياي ساختمان ها و جا

سبك معماري اين كليسا كاملا نئوگوتيك است.

اين سبك از معماري در قرن ۱۸ ميلادي و دقيقا در زماني به وجود آمد كه مردم در اروپا از سبك هاي قديمي معماري و مخصوصا يوناني ديگر واقعا فراري! شده بودند.

در ادامه اين مطلب حتما پس از معرفي اين كليسا حتما به صورت خلاصه كمي درباره ي اين سبك معماري براي شما توضيح خواهيم داد.

اين كليسا از آن جايي كه يكي از معدود نمايندگان انگليك ها در روسيه است، جايگاه ويژه اي براي پيروان خود دارد.

اين كليسا كه يكي از پر بازديد كننده ترين بناهاي مذهبي در مسكو است، داستان هاي زيادي در پشت سر خود براي گفتن دارد كه بدون شك براي شما مي تواند بسيا جالب و جذاب باشد.

اين كليسا زماني به وجود آمد كه ايوان مخوف به عنوان امتياز به بازرگانان انگليسي كه در مسكو اقدام به فعاليت هاي بازرگاني مي نمودند، اين كليسا را گذاشت تا بسازند.

براي ساخت كليساي انگليكان سنت آندره مسكو از بين سال هاي ۱۸۸۳ ميلادي تا ۱۸۹۴ ميلادي وقت صرف شده است.

ذبه هاي دنياي معماري، اين كليسا را به عنوان يكي از شاخص ترين و مهم ترين بناهاي مذهبي و علي الخصوص در شهر مسكو به حساب مي آورند كه وجود آن در بين جاذبه هاي مذهبي اين شهر بسيار مهم به حساب مي آيد.

اين كليساي زيبا و مهم در سال ۱۸۸۴ ميلادي ساخته شده است.

كليساي انگليكان سنت آندره مسكو يكي از ۳ كليساي اين شهر است كه براي مسيحياني ساخته شده است كه پيرو فرقه ي انگليكاني هستند.

كليساي سنت آندره يكي از ۳ كليسايي است كه در روسيه وجود دارد.

ليساي انگليك سنت آندره در سال ۱۹۱۷ ميلادي و قبل از اين كه سلطنت در روسيه سقوط كند، به عنوان يك ساختمان جنگي مورد استفاده قرار گرفته بوده است.

با اين حال اين كليسا در سال ۱۹۲۰ يعني تنها ۱ سال پس از انقلاب روسيه كاملا مصادره شد.

در تمامي زماني كه شوروي ها در روسيه بر سر كار بودند، از اين كليسا كاربري هاي بسيار متفاوتي نسبت به علتي كه براي اولين بار براي آن ساخته شده بود؛ مورد استفاده قرار گرفت.

اين كليسا در دوره هاي مختلفي به خوابگاه دخترانه، محل استقرار ديپلمات هاي كشورهاي استوني و فنلاند و حتي برج اسلحه خانه مورد استفاده قرار گرفت.

جالب است بدانيد كه از اين كليسا براي دوره اي از سال ۱۹۶۴ ميلادي حتي به عنوان استوديوي ضبط نيز استفاده مي شده است.

در نهايت در تاريخ ۱۹ اكتبر سال ۱۹۹۴ ميلادي بود كه در جريان بازديد ملكه اليزابت دوم از مسكو، ملكه با دولت وقت روسيه به توافق رسيد كه كاربري مذهبي اين ساختمان را به آن بازگرداند و مجددا اين ساختمان تبديل به كليساي انگليكان سنت آندره مسكو شود.

ويژگي هاي معماري نئوگوتيك

بد نيست تا به بهانه ي سبك ساختاري كليساي انگليكان سنت آندره مسكو درباره ي شيوه ي معماري اين بنا اطلاعتي را به شما بدهيم.

در سبك معماري به شيوه ي نئوگوتيك كه براي اولين بار در بين انگليسي ها پديد آمد، در واقع سبك نئوگوتيك با نگاهي بهبود يافته به سبك گوتيك در قرون وسطي پديد آمد تا جايگزيني براي سبك فراگير نئوكلاسيك در قاره ي اروپا باشد.

سبكي كه در ساخت اين كليسا به كار رفته است نه تنها در ساخت و طراحي ساختمان ها در شبه جزيره ي انگلستان، قاره ي آمريكا و اروپا فراگير شد بلكه در ساخت وسايل و لوازم خانه ها و يا حتي آثار هنري و سبك نوشتاري نويسندگان و آثار هنري هم تاثيري به سزا گذاشت.

به جز كليساي انگليكان سنت آندره مسكو از ديگر آثاري كه به سبك نئوگوتيك ساخته شده اند مي توانيم به:

  • كليساي سن دني در فرانسه
  • كتاب گوژپشت نوتردام
  • كليساي جامع كلن
  • خانه پارلمان بريتانيا
  • كليساي سانتا مارينا در ايتاليا
  • كليساي سنت اندرو در سنگاپور
  • نماي مدرسه سنت مايكل در مالزي
  • ساختمان شهرداري مونيخ در آلمان


:: موضوعات مرتبط: تكنولوژي

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : علي
تاریخ : ۶ بهمن ۱۳۹۸
زمان : ۰۴:۳۶:۱۸
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی